Swan class 45 Regatta

מחבר: 
דוד לחיאני

מרינה חדשה הממוקמת במפרץ Follonica שבחופה הצפון מערבי של איטליה במחוז טוסקנה ממש מול האי Elba ממערב לה כ- 15 מיילים ימיים.


המרינה עדיין בשלבי בנייה כך שרק המעגנה והמספנה פעילים עד אשר תושלם בניית העורף היבשתי שלה. צפויים להימצא בו כל השירותים הנדרשים ממרינה מודרנית אשר מארחת במימיה את מיטב יצרני היאכטות ובעיקר Swan.


לפתיחת שנת 2007 זכתה המרינה לארח את התחרות הראשונה של ה- class 45 פרי יצירת הברבור, למשך שישה ימים המחולקים לשני סופי שבוע בהפרש של חודש ביניהם.


ה- Swan 45 ,מכונת מרוצים במלא המובן, היא כנראה הדגם המפרסם ביותר של היצרנית הפינית המשתתף בתחרויות בין לאומיות ב- One design race . הליגה התחרותית נפתחת (09-11/02/07) פה בטוסקנה, ומקבצת את שייטיה התחרותיים מכל העולם.


Peter Mosch (קיצור של מוסקוביץ') הסקיפר של צוות ה- Charisma ההולנדי, מספר כי ה"איש ראשי" מקבל ממנו שכר נאה וגם היחידי מכול הצוות שמקבל שכר, וזאת משום היותו אדם בעל כושר ארגון מעולה ויוצא דופן, אשר ניחן ביכולת לאסוף אנשי צוות מקצועיים מכל העולם. ולראייה, צוותו מורכב מחמישה הולנדים, אחד מהם הוא הבעלים, זוג בלגי, זוג גרמנים, אחד אוסטרלי ואחד מדרום אפריקה.(בחלק השני של התחרות התחלפו אנשי הצוות אשר מחוץ ליבשת אירופה ב-3 אנגלים). האמריקאים הם היחידים אשר הגיעו מחוץ ליבשת עם צוות אמריקאי במלואו.


רוב הצוותים מגיעים הנה כשבועיים לפני פתיחת הליגה התחרותית בכדי להתארגן ולהתכונן היטב. ההכנות כוללות: אספנה, שטיפת גוף הספינה והתחתית, חלק מהספינות נצבעות באנטי-פאולינג אך רובם המכריע אינו צובע כלל ומשאיר את גוף הספינה נקי מכל כימיקלים וזאת משום שהספינה יורדת למים אך ורק בזמן תחרות ובשארית הזמן הספינה מספנת עד לפעם הבאה.


בכל הספינות מותקנים תורן, מנור, מוט ספינקר, גלגלות, ווינצ'ים ושאר ציוד הסיפון העשויים קרבון. לכל צוות יש רכב מסחרי המשמש כמחסן ציוד וכלי עבודה, אך ישנם כאלו שעבורם זה לא מספיק ולכן הם גוררים איתם קרוון בגודל ונפח של חדר ביתי. כמובן שרק האמריקאים מסוגלים לחשוב בענק ולכן פניתי ל- Jed הסקיפר של ה- VIXEN האמריקאי ושאלתי אותו הכצעקתה?! לטענתו, הצפויה, אמר "גם זה לא מספיק לנו משום שרכב הוואן מפוצץ במפרשים, יותר מ- 20, והצפיפות לא בדיוק עוזרת להתגבר על הלחות". לשם השוואה הצוותים האיטלקים, שהם מקומיים להזכירכם כך שהם לא זקוקים לנגררים, מצוידים ב-12 מפרשים לכל היותר.


בשבוע שלפני התחרות הצוותים מפרקים ומרכיבים מחדש את כל הספינה, כמעט. את כל הפיולים מצפים ביריעות פלסטיק, את מושבי הסלון והמזרנים עוטפים בניילון, כל הרהיטים שבכניסה לסירה ובמיוחד פינות ומשקופים מצופים בסרטי הדבקה עבים במיוחד בכדי למנוע שריטות מיותרות בזמן שמשנעים ציוד בספינה ובשעת התחרות אשר אז "מעיפים" את הציודים ללא הבחנה.


ימים ספורים לפני הזינוק הספינות יורדות למים בזו אחר זו להכנות אחרונות ולהספיק להתאמן מעט ולהכיר את אנשי הצוות החדשים אם יש כאלו. כמובן שחובה לציין את הרצינות של האמריקאים אשר דואגים להתאמן יותר מהאחרים. צוות המרינה דאג לפנות עבור התחרות רציפים רצופים כך שכולם יהיו מרוכזים יחדיו באותו מקום, זו כמובן סיבה טובה להמולה.  


האלכוהול נשפך כמו מים ולהפתעתי הרבה היו אלו דווקא האיטלקים אשר הובילו בכמויות הצריכה והם גם אלו שמתחילים לשתות מוקדם מכולם. לא סתם מוקדם, אלא מוקדם בבוקר. מסתבר שאחרי כוסית קפה אספרסו חמים, מגיע תורו של בקבוק הגראפה השורף, ושלוש ארבע לעבודה... . כנראה שעבור האיטלקים ועבור תרבות השתייה שלהם ניתן לאמץ את הסלוגן: "אם לא שותים לא משייטים"  ולא רק באנגליה הידועה לשמצה.


בבוקר הראשון לתחרות, כמו בכל הבקרים הבאים, בשעת ההתארגנות על הרציף ניתן לראות שעל כל התרנים ישנו איש צוות אשר מותח ומכוון את הוונטות והמצליבים. רעש החריקות הנובע מכך מצמרר ומקפיץ את השחפים המקומיים ממקומם. רעש זה דומה לצליל הנשמע מכלי מיתר כאשר מכוונים אותם, רק מה?! בדציבלים גבוהים יותר. אך ישנו רעש מחריד וחזק יותר והוא נישמע בזמן שמכוונים את התורן ע"י ה- Mast-Jack; משאבה הידראולית ניידת שמתחברת לעקב התורן ובעזרתה ניתן להגביה את התורן או להנמיכו ובסך הכול סיפור של מילימטרים בודדים עם משמעות והשפעה רבה והרבה רעש.


לסיכום: שלושת הימים הראשונים נחשבים למוצלחים, למרות הרוחות החלשות. בחלק השני של התחרות (09-11/03/07) מימשו המתחרים רק את היום הראשון(בקושי) ואת היומיים הנותרים ביטלו משום שהרוחות אשר פקדו את האזור לא ירדו מ- 35 קשרים ומשבים של 40 קשרים במשך כל הסופ"ש. כמובן שבמצב כזה חייבים ראשית לנסות ולהתחרות אך כמות הנזקים שנגרמו ליאכטות כגון: קריעת מפרשים, שבירת מוטות ספינקר, התנגשות אחת והסתבכויות במצופי סימון בזמן הקפתם, לא הותירו למנהלי התחרות אלא לבטל את המקצים הנותרים.


איך לא?!


האמריקאים על היאכטה VIXEN הם המנצחים של התחרות, אחריהם הצוות האיטלקי STARTRADING ובמקום השלישי גם הם איטלקים. היאכטה  KORA 3 .CHARISMA ההולנדית במקום השביעי וכמה מאכזב שהפינים במקום האחרון עם היאכטה BLUE NIGHT'S.



 


 


 


 


 


 


Photo's by: Francois Nanoboff

תגובות

פרסום תגובה חדשה

ערך מאפיין זה ישאר פרטי ולא יוצג באופן ציבורי.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • מעבר שורות ופסקאות מתבצע אוטומטית.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.

מידע נוסף על אפשרויות מבנה קלט

CAPTCHA
אתגר זה נועד לוודא שהינך אנושי כדי למנוע "ספאם".
4 + 4 =
פתור את הבעיה המתמטית הפשוטה הזו. לדוגמה, עבור 1+3, הקש 4.