בלוג Yacht2 - מכירת יאכטות, תיווך וספינות במבחן

הפלגה לאילת- חוויות מהפלגה מאתגרת דרך מצרים

מחבר: 
אורח: עופר סער
מספר מפליגים: 
3

הים האדום הוא סביבת העבודה שלי כבר למעלה מ 35 שנה. בעיקר מתחת למים. חיידק היאכטות מקנן אצלי כבר מספר שנים. לפני כשלוש שנים החלטתי להגשים חלום ולרכוש יאכטה. לאחר סקר שוק בחו"ל ובארץ נפלה אצלי ההחלטה לרכוש את ה"מריסול", בוואריה 40 שנת 2010, ולהוריד אותה למפרץ אילת כדי שתשמש להפלגות מסחריות.
שתי אופציות עמדו בפני להורדת ה"מריסול " לאילת: הראשונה בהובלה יבשתית והשנייה בהפלגה דרך תעלת סואץ לאילת. לכל אופציה יתרונות וחסרונות כאשר השיקול שהכריע את הכף היה שבסך הכל קניתי יאכטה להפליג בה ולא להסיע אותה ע"ג מוביל בכביש הערבה. ההחלטה לא הייתה קשה, קדימה להפלגה דרך תעלת סואץ.
הכנות ליציאה

לקנות יאכטה מיד שניה

מחבר: 
דוד לחיאני

שוק המשומשות נפתח לרווחה וטרנד חדש נקבע- קניית יאכטה מיד שניה.שוק זה מוגדר להרחבה עוד יותר ובעל פוטנציאל גדול בעתיד.
באופן מסורתי אנשים חשבו כי הבעלות על ספינה הוא יקר מאוד, אבל עבור כלי שייט מבוגרים מיד שניה הוצאת ההון הראשוני קטן יחסית. כלי שייט מיד שניה ממשים את הביקוש שלהם בשוק כאשר הקונים מוצאים אותם כחסכוניים ובאותו הזמן חווים קבלת שביעות רצון על הגשמת חלום של בעלות על יאכטה.
ישנו מספר גדול של ספינות אשר נבנו בשנות ה- 70 וה -80 ועכשיו ערכם בשוק טוב מאוד. הן בעיקר ספינות שנבנו ברמה גבוהה במערב אירופה ובצפונה. ספינות אלו מייצגים תמורה טובה מאוד לכסף- טבעם נוטה להרעיף עליהם הרבה זמן ויחס/טיפולים שלא כמו בית ורכב.

כתבה שפורסמה במגזין השייט "כחול"

מחבר: 
דוד לחיאני

רוב המאמרים במגזין אשר סקרו כלי שיט, לאורך השנים, סקרו יאכטות חדשות אשר רק עתה יצאו מהמפעל, נוצצות, מבריקות וחדשות. אולם שוק היאכטות מיד שנייה הינו שוק המרכז קונים ומוכרים רבים יותר משוק היאכטות החדשות. דויד לחיאני, ברוקר לסירות יד שנייה מביא סדרת כתבות על יאכטות שלא נס ליחן, יאכטות יד שנייה. בכל כתבה יספר לנו דודי על ההיסטוריה של דגם מסוים ועל מצבו בשוק כיום.

הקישור לכתבה:
http://www.kachol.com/ContentPage.aspx?id=1111

ספינות מעץ וימאים מברזל (או ההפך)

מחבר: 
דוד לחיאני

את המשפט "ספינות הן הדבר הקרוב ביותר לחלומות אשר ידיים אי פעם יצרו" כתב אדם בשם רוברט נ. רוז.
Ships are the nearest things to dreams that hands have ever made ("Ships" Robert N. Rose)i

ספרד, קוסטה דל סול עם 53 Swan

מחבר: 
דוד לחיאני

הפלגה משפחתית על יאכטה מדגם Swan 53, אשר ניבנתה במיוחד על פי מידותיו של הבעלים המאושר שהחליט לשלב בין שתי משאלות לב של יאכטונרים רבים: באחת טמון האופי של מכונת מרוצים ייחודית ליצרנים הפינים ובשניה סגולות של קרוזרית משפחתית ומפנקת לטעמו האישי.

טיפים לשמאות ימית

מחבר: 
דוד לחיאני

אם אתם עומדים לפני רכישת יאכטה מיד שנייה, ישנם תנאים חיוניים ואף הכרחיים שכל רוכש צריך להתחשב בהם, אחד מהחשובים שביניהם הוא שכירת שירותיו של שמאי ימי. השמאי יעשה עבורכם סקירה כללית לכלי השייט ויגיש לכם את מסקנותיו על גבי דו"ח מקצועי ומפורט.

Swan class 45 Regatta

מחבר: 
דוד לחיאני

מרינה חדשה הממוקמת במפרץ Follonica שבחופה הצפון מערבי של איטליה במחוז טוסקנה ממש מול האי Elba ממערב לה כ- 15 מיילים ימיים.


המרינה עדיין בשלבי בנייה כך שרק המעגנה והמספנה פעילים עד אשר תושלם בניית העורף היבשתי שלה. צפויים להימצא בו כל השירותים הנדרשים ממרינה מודרנית אשר מארחת במימיה את מיטב יצרני היאכטות ובעיקר Swan.

ספינה במבחן: Hallberg Rassy 312

מחבר: 
דוד לחיאני
מספר מפליגים: 
6

את היאכטה - Hallberg Rassy 312 ייצרו בין השנים 1979 - 1993 ובסך הכל ניבנו 690 יאכטות מדגם זה. כאשר הכמות מחולקת לשני דגמי משנה: האחד נקרא ,HR 312 Mk l שממנו ייצרו כמות המונה 485 גופים זהים. והשני ה-HR 312 Mk ll שבנייתו החלה בשנת 1986 וייצרו ממנו רק 205 גופים.

ספינה במבחן: Jeanneau Sun Odyssey 50 DS

מחבר: 
דוד לחיאני
מספר מפליגים: 
9

את הדגם הזה הציגו לראשונה בתערוכת היאכטות בדיזילדורף 2008. היצרנית הצרפתייה, Jeanneau, ובעזרתם של שניים מהשמות המובילים בעולם בתחומם; המעצב Philippe Briand, והאדריכל הימי Vittorio Garroni, בנו ספינה אשר שזורים בה שלושה אלמנטים עיצובים:

ספינה במבחן: Sun Odyssey 39i

מחבר: 
דוד לחיאני
מספר מפליגים: 
9

זהו דגם חדיש שהוצג לראשונה בתחילת 2006 על ידי היצרנית הצרפתית ג'נו, Jeanneau. החברה משווקת את הסירה ב-3 תצורות: Performance, Deck Saloon ,Standard cruising. את ה-DS 39i יחלו להציגה בתערוכות כבר בסתיו הקרוב ובכך דגם זה ממשיך את קו ה- DS שחברת ג'נו מובילה בעולם הכולל דגמים עד 57 פיט.